amozeshB

فناوری

amozeshB

فناوری

  • ۰
  • ۰

 چرا لهجه ایتالیایی از آنچه به نظر می‌رسد آسان‌تر است؟تلفظ انگلیسی را در نظر بگیرید. زمانی که با یک واژه جدید روبرو می‌شوید آیا می‌توانید آن را به درستی تلفظ کنید؟ خیر!
انگلیسی دارای انواع قوانین عجیب و غریب تلفظی است:
واژه “daughter” باید شبیه به واژه “laughter” تولید شود اما این طور نیست.دو واژه‌ی “borough” و “burrow” مانند هم تلفظ می‌شوند.اگر می‌توانید با این تناقض کنار بیایید، پس قطعا می توانید ایتالیایی را هم یاد بگیرید. ایتالیایی هرگز مانند انگلیسی نیست!
زبان ایتالیایی به اندازه انگلیسی یا زبان های مشابه استثنا کمی داردایتالیایی یک زبان آوایی استبه این معنی که آنچه نوشته می‌شود خوانده می‌شود.یادگیری تلفظ در زبان‌های آوایی از زبان‌های غیر آوایی بسیار ساده‌تر است.در ایتالیایی هیچ حرف بی صدایی (صامت) وجود ندارد درست بر عکس فرانسوی!الفبای ایتالیاییitalian alphabet
زبان ایتالیایی از الفبای انگلیسی استفاده می‌کند، بنابراین لازم نیست هیچ حرف جدیدی را یاد بگیرید.
این خود می‌تواند دلیل دیگری برای اثبات سادگی لهجه ایتالیایی باشد.
در این قسمت حروف الفبایی که با تلفظ شان با حروف انگلیسی متفاوت است را بررسی می‌کنیم! آموزش کامل الفبای ایتالیایی را از اینجا مطالعه کنید!
A- همیشه مانند a در کلمه bar تلفظ می‌شود
albero (درخت)C – اگر بعد از حروف e, i, c باشد مانند ‘ch’ در کلمه ‘cheese’ تلفظ شود. و اگر بعد از ‘h’ باشد، مانند ‘c’ در کلمه ‘cut’ تلفظ می‌شود.
cioccolato (شکلات)cane (سگ)E – بر حسب موقعیتی که در کلمه دارد می‌تواند باز باشد (مانند ‘e’ در net) یا بسته باشد (مانند ‘a’ در ‘say’) . تلفظ این حرف در لهجه مناطق مختلف می‌تواند کمی تفاوت داشته باشد، نگران نباشید – زیرا این تفاوت در در تمام زبان‌های دنیا وجود دارد.
elefante (فیل)G – اگر بعد از ‘i’ باشد، مانند ‘j’ درکلمه ‘jumble’ تلفظ می‌شود. اگر بعد از ‘n’ باشد مانند ‘ñ’ اسپانیایی تلفظ می‌شود (درانگلیسی معادلی برای آن وجود ندارد، اما تولید آن برای انگلیسی زبانان ساده است- چیزی شبیه صدای ‘ny’ در کلمه “onion”). اگر بعد از هر حرف دیگری بیاید، “g” تلفظ می‌شود مانند کلمه “go”.
gatto (گربه)H – فقط برای تعریف تلفظ حرف “c” استفاده می‌شود، یا در ترکیب با حرف”g”
hotel (هتل)I- همیشه مثل ‘ee’ درکلمه ‘see’ تلفظ می‌شود
Imbuto (قیف)O – همیشه مانند ‘o’ در ‘horse’ تلفظ می‌شود
orologio (ساعت)Q – همیشه مانند ‘k’ در کلمه انگلیسی ‘make’ تلفظ می‌شود
quadro (نقاشی)R – باید کمی گرد باشد نوک زبان به آرامی سقف دهان را لمس می‌کند
ruota (چرخ)U – همیشه مانند ‘oo’ در ‘boo’ تلفظ می‌شود
uva (انگور)vaso (گلدان / شیشه)Z – همیشه مثل “ts” در کلمه انگلیسی ‘mats’ تلفظ می‌شود
zebra (گورخر)همانطور که می‌بینید، بیشتر حروف- b، d، f، j، k، l، m، p، s، t، v، w، x و y – دقیقا مانند زبان انگلیسی هستند! در زبان ایتالیایی با حروف j، k، w و x به ندرت روبرو خواهید شد، زیرا فقط در کلماتی استفاده می‌شوند که از زبان های دیگر وارد شده‌اند. در واقع تنها ۸ حرف در زبان ایتالیایی وجود دارد که با انگلیسی متفاوت هستند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۵/۱۲
  • الهه بهاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی