amozeshB

فناوری

amozeshB

فناوری

  • ۰
  • ۰

 ۱-مطالعه گرامر خسته کننده استآنقدر خستهکننده است که به احتمال زیاد وقتی معلم از شما میخواهد روی آن کار کنید، از انجام آن طفره میروید. اگر هم قواعد آن را مطالعه میکنید مجبور هستید و به عنوان یک وظیفه آن کار را انجام میدهید و اصلا لذت نمیبرید. نتیجه چه میشود؟ اینکه سریعا همه چیز را فراموش میکنید.
مغز ما دائما باید تصمیم بگیرد که چه چیزی اهمیت دارد و چه چیز نه، چه چیز را باید به خاطر بسپارد و چه چیز را فراموش کند. مشکلی در این فرآیند نیست زیرا برای اینکه بتوانیم با زندگی پیش برویم نیاز داریم فراموش کنیم. اما این واقعیت نیز وجود دارد که مغز ما اغلب بررسی میکند چه چیز خستهکننده است و باید به فراموشی سپرده شود. در نتیجه همانطور که با حفظ کردن فهرستی از لغات، ممکن است برخی از آنها از حافظهتان پاک شوند، این احتمال نیز هست که با از بر کردن قواعد دستور زبان روزی آنها را فراموش کنید.
۲- اغلب استثنائات از قواعد بیشترند!برای هر قاعده مشخصی که در زبان فرانسه یاد میگیرید، احتمالا باید در کنارش یک سری استثنا هم یاد بگیرید. این بدان معناست که شما هنگام صحبت کردن نه تنها به قواعد فکر نمیکنید بلکه عجیب هم است اگر با یک استثنا برخورد نکنید. تا زمانیکه فقط فکر کنید و عمل نکنید، قسمت هم نمیشود برای تمرین با کسی مکالمه کنید.
۳- دانستن قواعد به این معنا نیست که قادر خواهید بود آنها را به کار ببریدزبان آموزان فرانسوی هم هستند که قواعد گرامر را به خوبی میدانند. آنها بر صفتهای فرانسوی مسلطند و یاد گرفتهاند چطور زمان حال را از حفظ صرف کنند اما هنگام صحبت کردن اشتباه میکنند. این به خاطر آنست که دانستن قواعد به معنای این نیست که شما میدانید آنها را چطور به کار ببرید. اکثر کسانی که فرانسوی صحبت میکنند حتی قواعد را نمیدانند و ترکیب و جمله بندی را نیاموختهاند، اما همه آنها میدانند دارند درست صحبت میکنند. به عنوان یک زبانآموز، باید صحیح حرف زدن را هم تقویت کنید چرا که وقتی از زبان در مکالمه استفاده میکنید فرصتی برای فکر کردن به قواعد ندارید.
۴- ثابت شده یادگیری زبان از طریق متن بهتر جواب میدهدطبق بررسیهای به عمل آمده باید گرامر را در متن یاد گرفت و دلیل قابل قبولی برایش وجود دارد و آن بهتر جواب دادن این روش است. زبانشناس معروف پل پیمزلر یکبار آزمایش زیر را انجام داد:
” در برخی از کلاسها، زبانآموزان جملاتی پر از ضمایر مختلف را در آزمایشگاههای زبان تمرین میکنند بدون اینکه حرفی از قواعد گرامری باشد، در حالیکه در کلاسهای کنترلی دیگر طبق متد معمول همیشگی قواعد دستوری در کنار تمرینات کتبی و شفاهی آموزش داده میشوند. سپس از هر دو گروه آزمون یکسان گرفته میشود.”
 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۵/۱۲
  • الهه بهاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی